poniedziałek, 18 czerwca 2012

Errata do biografii - Halina Poświatowska

Halina Poświatowska

Z tego miejsca chciałabym serdecznie podziękować nieocenionej Monice, która to kilka dni temu podrzuciła mi linka do tej biografii. Film jest jednym z najcenniejszych dokumentów dotyczących Haliny Poświatowskiej, do jakich kiedykolwiek miałam dostęp. Nigdy w życiu nie miałam okazji usłyszeć o Halinie z ust jej rodziny, znajomych, przyjaciół, nie wiedziałam o wielu aspektach jej podróży do Ameryki, a ponadto wreszcie mogłam usłyszeć archiwalne nagranie głosu poetki, po które już zamierzałam jechać do muzeum do Częstochowy! To niesamowite, że po lekturze tylu książek, artykułów, życiorysów wciąż docierają do mnie fakty, o których nie miałam pojęcia... a jednak! :) Cały wczorajszy wieczór poświęciłam na wnikliwą analizę filmu, nie mogąc uwierzyć w to, co widziałam :) Dokument dostarczył mi kolejnych wspaniałych wrażeń i wiadomości, które wciąż z wielkim zaangażowaniem zgłębiam i które bardzo wiele dla mnie znaczą.

Moniko kochana, dziękuję Ci po raz kolejny za pamięć i pamiętaj, że jeśli kiedyś zdarzy mi się być w Twoich okolicach, nie unikniesz wspólnej kawy albo ciacha :)


14 komentarzy:

  1. Widać, że jesteś nie tylko miłośniczką twórczości Haliny, ale również prawdziwą pasjonatką. Czuć to w każdym zdaniu. Gratuluję umiejętności ubrania uczuć w słowa :)

    Dokument obejrzę, kiedy będę już "wolna" :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie martw się jutro będzie lepiej, bo to nowy dzień będzie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pora to zmienić, nie sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuć w Twoich słowach, że uwielbiasz tą postać :) Dobrze mieć kogoś za autorytet, zgłębiać o nim wiedzę i prześledzić każdy krok życia :) Życzę Ci jeszcze więcej faktów, życiorysów i informacji na temat Haliny Poświatowskiej.

    OdpowiedzUsuń
  5. ano chyba że tak. ale zawsze jakiś jednodniowy wypad gdzieś też jest ok ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę to obejrzeć;) właśnie czytam 'Opowieść dla przyjaciela'

    OdpowiedzUsuń
  7. Film jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepraszam, że tak może nie na temat, ale... jesteś strasznie inna od ludzi, których przywykłam spotykać. To znaczy, jest to jak najbardziej pozytywna "inność"; w tych czasach rzadko kiedy można spotkać ludzi o podobnych zainteresowaniach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądnęlam cały filmik. Bardzo mnie jej biografia zainteresowała, a nawet i wzruszyła, zwłaszcza zakonczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Obejrzałam :) Wspaniały dokument z duszą. Halina była niesamowitą osobą.

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo lubię twórczość Poświatowskiej, aczkolwiek o niej samej nie wiem zbyt wiele... może jak już będę miała chwilę, nadrobię zaniedbania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Do tej pory moja wiedza o Poświatowskiej ograniczała się głównie do wiadomości wyniesionych ze szkoły i wierszy, na jakie trafiałam od czasu do czasu w Internecie czy tomikach.
    Dopiero po tym dokumencie postać Poświatowskiej zainteresowała mnie nieco bardziej. Dziękuję za podzielenie się tym skarbem!

    OdpowiedzUsuń
  13. dziękuję bardzo :) Wierzę w Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. No widzisz pozory mylą. Ja zawsze sądziłem że mam małą skalę, a nauczycielka powiedziała że moja skala jest większa niż sobie myślę. Dykcja jest chyba najczęstszym błędem każdego wokalisty, na całe szczęście można ją wypracować. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń